نماینده ولی فقیه در گیلان:

نمی خواهیم فضای جامعه را پلیسی کنیم/ امنیت توسعه مدار هدف اجرای امربه معروف ونهی از منکر

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نمی خواهیم فضای جامعه را پلیسی کنیم، تصریح کرد: با فعال کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر می خواهیم اخلاق را در جامعه ترویج دهیم بنابراین نیازمند همکاری و تعاون همه دستگاه ها در این زمینه هستیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری در امور حمایتی و قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان که بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان و فرماندهی انتظامی استان منعقد شد اظهار کرد: امیر مومنان امام علی(ع) در نهج البلاغه امر به معروف و نهی از منکر را در برابر تمام واجبات قرار داده و حتی جهاد در راه خدا در مقابل آن مانند قطره در برابر دریا است.

وی، وجود بستر محیط سالم در عملیاتی شدن واجبات الهی بین مردم را مهم عنوان کرد و افزود: بستر محیط سالم در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود بنابراین آنها که درباره نهی از منکر و امر به معروف فعالیت می کنند بدانند این جایگاه بسیار مهم است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در سخنان مقام معظم رهبری تکیه به امر به معروف و نهی از منکر موج می زند، تصریح کرد: بسیاری از معضلاتی که جامعه با آن مواجه است به دلیل این است که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کار نکردیم.

آیت الله فلاحتی، تمام جامعه اسلامی در برابر همدیگر را مسئول خواند و بیان کرد: کسی که در مسیر محو منکر و تعریف معروف تلاش می کند از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را مربوط به همه مردم و دستگاه ها عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر تمام بخش ها را در بر می گیرد زیرا همه نیاز به نظارت دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بزرگ ترین هدف بنده ترویج امر به معروف و نهی از منکر در استان است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بر گرفته از آیین دین است بنابراین همه کسانی که داعیه مطالبه گری دارند با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری کنند.

آیت الله فلاحتی، خواستار اطلاع رسانی فعالیت های انجام شده توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان توسط رسانه ها به ویژه صدا و سیما شد و خاطرنشان کرد: مردم می خواهند به صورت میدانی فعالیت های انجام شده توسط ستاد مذکور را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی گیلان فعالیت های میدانی خوبی در امر به معروف و نهی از منکر داشته است، یادآور شد: از دستگاه قضا می خواهیم در هر شهر یک قاضی ویژه در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر داشته باشد.


بیشتر بخوانید؛

70 گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر ساماندهی شده اند

رسیدگی به پرونده هفت‌سنگان موجب عزت و آبروی دستگاه قضا شد


رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، هدف از ترویج امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد امنیت توسعه مدار در جامعه خواند و تصریح کرد: بنای امر به معروف و نهی از منکر بر تشنج آفرینی و التهاب آفرینی در جامعه نیست بلکه بنا است آدم بسازیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نمی خواهیم فضای جامعه را پلیسی کنیم، تصریح کرد: با فعال کردن ستاد امر به معروف و نهی از منکر می خواهیم اخلاق را در جامعه ترویج دهیم بنابراین نیازمند همکاری و تعاون همه دستگاه ها در این زمینه هستیم.

امام جمعه رشت بر ساماندهی آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید دارای کارت شناسایی باشند.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با نیروی انتظامی استان مبارک و میمون است، خاطرنشان کرد: همه مردم باید در اجرای امر به معروف و نهی از منکر همکاری کنند تا جامعه ای دور از هنجارشکنی و فساد داشته باشیم.

نیروی انتظامی در نوک پیکان امنیت اجتماعی است

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه جلسه به ماموریت های بسیار این نیرو در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: ناجا در موضوع امنیت اخلاقی موفقیت های بسیاری داشته است.

سردار عزیزالله ملکی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در نوک پیکان امنیت اجتماعی است، بیان کرد: گشت های امنیت اخلاقی از ابتدای ورودی گیلان مستقر هستند و طرح ناظر یک را اجرا می کنند.

شعب حمایت از آمران به معروف قوه قضائیه در ۱۶ شهرستان گیلان راه اندازی شد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در ادامه با اشاره به اینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر رسالت این ستاد است، اظهار کرد: شعب حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قوه قضائیه در ۱۶ شهرستان استان راه اندازی شده است.

حجت الاسلام سجاد سرافراز، کارآمدی بیشتر شعب دستگاه قضا مبنی بر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را نیازمند حمایت ناجا دانست و افزود: نیروی انتظامی تاکنون همراهی بسیار خوبی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان داشته است.به گزارش ایسنا؛ تفاهمنامه همکاری در امور حمایتی و قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان و نیروی انتظامی استان با حضور آیت الله فلاحتی در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان منعقد شد.

منبع: ایسنا

222329

مطالب مرتبط